Diariusz Senatu RP: spis treści, poprzedni fragment,


Kronika senacka

16 marca br. marszałek Alicja Grześkowiak wręczyła nagrody zwycięzcom "Konkursu wiedzy o parlamencie oraz o wybitnych ludziach tworzących dzieje polskiego parlamentu".

W tym roku do konkursu przystąpiło ponad 1100 uczniów ze szkół gimnazjalnych i średnich województw opolskiego i podkarpackiego. W kategorii szkół gimnazjalnych I miejsce zdobył Bartłomiej Kozek z gimnazjum nr 5 w Przemyślu, a w kategorii szkół ponadgimnazajalnych - Michał Muzyczka z Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Jarosławiu.

Laureaci otrzymali dyplomy oraz nagrody książkowe, a szkoły w woj. podkarpackiego, których uczniowie zdobyli pierwsze miejsca, zostały dodatkowo obdarowane komputerami.

"Ten konkurs pokazuje nie tylko, jak zdolną mamy młodzież, ale też, że mamy młodzież, która poważnie myśli o przyszłości Polski jako wspólnoty państwowej powołanej do realizacji ważnych celów" – mówiła podczas spotkania z laureatami konkursu marszałek A. Grześkowiak. Marszałek wyraziła nadzieję, że finaliści konkursu będą propagatorami dwuizbowego parlamentu. Apelowała, aby młodzi ludzie nie porzucali myśli o działalności politycznej. "Trzeba młodych ludzi do działania w polityce" – stwierdziła.

Konkurs, pod patronatem marszałka Senatu, od 10 lat organizowany jest przez Kancelarię Senatu i wojewódzkie kuratoria oświaty. Uczniowie podczas 3 etapów konkursu wykazują się wiedzą o dziejach polskiego parlamentaryzmu, znajomością konstytucji, roli Senatu w systemie konstytucyjnym, współczesnego procesu tworzenia prawa oraz kompetencji organów władzy państwowej.

* * *

20 marca br. marszałek Alicja Grześkowiak spotkała się z dziećmi polskimi z Litwy, przebywającymi w Polsce na leczeniu rehabilitacyjnym w ośrodku w Stoczku Łukowskim.

Czternastodniowy pobyt w Polsce zorganizowała Fundacja Pomocy Dzieciom i Młodzieży "Pociechom", wsparta finansowo przez Fundację "Pomoc Polakom na Wschodzie".

Program pobytu przewidywał zajęcia fizjoterapeutyczne, hipoterapeutyczne, terapię zajęciową, naukę opiekunów i rodziców form terapii, którą mogą prowadzić z dziećmi we własnym zakresie, a także szkolenie lekarzy - przyszłych hipoterapeutów.

Grupie niepełnosprawnych dzieci towarzyszyli rodzice i opiekunowie oraz polscy lekarze z Litwy, zapoznający się z hipoterapią.


Diariusz Senatu RP: spis treści, poprzedni fragment,